Fra 1941 byggede Uerdingen Waggonfabrik sammen med flere andre firmaer som MAN over 3.700 letvægts tankvogne.
De to-akslede vogne havde en kapacitet på 30m3.
I løbet af Anden Verdenskrig kom vognene til næsten alle europæiske jernbaneadministrationer og blev ligesom i Tyskland stadig brugt i nogle tilfælde indtil begyndelsen af 2000’erne.
Modelfunktioner:
– nybyggeri
– Overvejelse af alle designforskelle
– Med og uden bremsekabine
– Vedhæftede ætsede dele
– Kinematik med NEM-koblingsmontering
Modellen er ikke Produceret færdig Endnu fra Lemke – Hobbytrain
tager imod Bestillinger
Relaterede varer
DIESELLOK MY 1138 DSB, EP.IV
Tilgængelig: 22. december 2023 at 0:00kr.1.299,00 inkl. momsForudbestilVaren er PT ikke sat i produktion endnu, men kan allerede nu forudbestilles
Pt er prisen sat til 1299 for Analog, men denne pris kan afvige, så dette tages der forbehold for.
lige så snart prisen meldes ud korrigeres der for dette, skulle der afgives en forudbestilling.Den svenske lokomotivbygger Nydqvist och Holm AB (NOHAB) modtog licensen til at bygge EMD-lokomotiver til Europa i 1949. Den seksakslede australske B-klasse fra Victoria Railway fungerede som grundlag. Konstruktionen blev tilpasset UIC-standarden, især til den smalle frigang, og lokomotivet modtog også europæisk træk- og bufferudstyr. Lokomotiverne til de belgiske og luxembourgske jernbaner blev bygget ved Anglo-Franco-Belge (AFB). NOHAB lokomotiver blev brugt af statsbanerne i Danmark, Norge, Belgien, Luxembourg og Ungarn. I dag er der stadig talrige eksempler på aktiv service med private jernbaner i Tyskland, Sverige, Danmark, Norge, Ungarn, Belgien, Luxembourg og Kosovo.
Litreringsnummer: MY 1138
Driftstilstand 1972DIESELLOK MY 1139 DSB, EP.IV
Tilgængelig: 22. december 2023 at 0:00kr.1.299,00 inkl. momsForudbestilVaren er PT ikke sat i produktion endnu, men kan allerede nu forudbestilles
Pt er prisen sat til 1299 for Analog, men denne pris kan afvige, så dette tages der forbehold for.
lige så snart prisen meldes ud korrigeres der for dette, skulle der afgives en forudbestilling.Den svenske lokomotivbygger Nydqvist och Holm AB (NOHAB) modtog licensen til at bygge EMD-lokomotiver til Europa i 1949. Den seksakslede australske B-klasse fra Victoria Railway fungerede som grundlag. Konstruktionen blev tilpasset UIC-standarden, især til den smalle frigang, og lokomotivet modtog også europæisk træk- og bufferudstyr. Lokomotiverne til de belgiske og luxembourgske jernbaner blev bygget ved Anglo-Franco-Belge (AFB). NOHAB lokomotiver blev brugt af statsbanerne i Danmark, Norge, Belgien, Luxembourg og Ungarn. I dag er der stadig talrige eksempler på aktiv service med private jernbaner i Tyskland, Sverige, Danmark, Norge, Ungarn, Belgien, Luxembourg og Kosovo.
Litreringsnummer: MY 1139
Driftstilstand 1980E-Lok Serie EB 3200 DSB, Ep.VI, 1000th Vectron
kr.1.398,00 inkl. momsTilføj til kurvEB-serien er elektriske lokomotiver til Danske Statsbaner. Lokomotiverne er baseret på Siemens Vectron. I 2018 bestilte DSB 26 elektriske lokomotiver af denne type fra Siemens. Disse bruges hovedsageligt til dobbeltdækkertogene og
bruges til regional trafik på Sjælland. De er beregnet til at erstatte de ældre ME-serie diesellokomotiver.E-Lok Serie EB 3200 DSB, Ep.VI, 1000th Vectron Lyd
kr.2.098,00 inkl. momsTilføj til kurvEB-serien er elektriske lokomotiver til Danske Statsbaner. Lokomotiverne er baseret på Siemens Vectron. I 2018 bestilte DSB 26 elektriske lokomotiver af denne type fra Siemens. Disse bruges hovedsageligt til dobbeltdækkertogene og
bruges til regional trafik på Sjælland. De er beregnet til at erstatte de ældre ME-serie diesellokomotiver.