Set 18002: NSB express train cars A7-1 und BC 7-1
kr.1.399,00 inkl. 25% moms
1. klasses eksprestogvogn af NSB, type A7-1 i gældende malerordning, eksempel-lignende maling og bogstaver. Togdestination “Trondheim”. Replika af det originale interiør. Separat monterede døre med håndtag. I bilens ende udskiftelige bælge (åben/lukket). Separate trin af ætsmetal. Forberedt til indvendigt lys. Metalakselleje til indvendigt lys uden stik. Kort koblingshåndsving.
2. klasses lyntogsvogn med børnekupé af NSB, type BC7-1 i gældende malerordning, eksempel-lignende maling og bogstaver. Togdestination “Trondheim”. Replika af det originale interiør. Separat monterede døre med håndtag. I bilens ende udskiftelige bælge (åben/lukket). Separate trin af ætsmetal. Forberedt til indvendigt lys. Metalakselleje til indvendigt lys uden stik. Kort koblingshåndsving.
Tilgængelig på restordre
Norske lyntogsvogne type 7 (B7)
Til de nye eksprestog på “Dovre”-linjen fra Oslo til Trondheim, med start i maj 1982, bestilte Norske Statsbaner (NSB) 30 nye personvogne hos NEBB i Strømmen i tre varianter (2. klasse, 1./2. klasse, Bistro/ bagagebil). Bilerne var forberedt til vippesystem, hvilket forklarer deres buede sidevægge for at holde læssemålet. Vippesystemet har aldrig været i almindelig drift. Til disse eksprestog blev den elektriske Loco El 17 bestilt, den blev bygget af Henschel i Kassel, Tyskland.
Gennem årene er type 7 bilerne blevet ombygget flere gange og udstyret med nye sæder eller nyt interiør, for eksempel med børnekupé, 1./2. klasses biler blev erstattet af 1. klasses biler.
I midten af 90’erne erstattede de nyindkøbte elektriske lokomotiver klasse El 18 fra Schweiz (se vores modeller) El 18. Nu var det muligt at øge pålideligheden og udvide disse eksprestog fra seks til syv vogne.
I 2005 lancerede NSB et nyt farveskema, kaldet “tomatsuppe” af folket. Det blev også taget for type 7 bilerne. Bilerne blev ombygget igen parallelt teknisk og indvendigt og monteret med nye møbler og kasser ved understellet. Bilerne er stadig i drift i Norge.
Rullende Materiel | Lokomotiv, Passager Vogne |
---|
Relaterede varer
-
Set 18001: NSB express train cars B7-4, B7-5 and B7-6
kr.2.089,00 inkl. 25% momsTilføj til kurv2. klasses eksprestogvogn af NSB, type B7-4 i gældende malerskema, eksempellignende maling og bogstaver. Togdestination “Trondheim”. Replika af det originale interiør. Separat monterede døre med håndtag. I bilens ende udskiftelige bælge (åben/lukket). Separate trin af ætsmetal. Forberedt til indvendigt lys. Metalakselleje til indvendigt lys uden stik. Kort koblingshåndsving.
2. klasses eksprestogvogn af NSB, type B7-5 i gældende malerskema, eksempellignende bemaling og bogstaver. Togdestination “Trondheim”. Replika af det originale interiør. Separat monterede døre med håndtag. I bilens ende udskiftelige bælge (åben/lukket). Separate trin af ætsmetal. Forberedt til indvendigt lys. Metalakselleje til indvendigt lys uden stik. Kort koblingshåndsving.
2. klasses eksprestogvogn af NSB, type B7-6 i gældende malerskema, eksempellignende maling og bogstaver. Togdestination “Trondheim”. Replika af det originale interiør. Separat monterede døre med håndtag. I bilens ende udskiftelige bælge (åben/lukket). Separate trin af ætsmetal. Forberedt til indvendigt lys. Metalakselleje til indvendigt lys uden stik. Kort koblingshåndsving.
-
Supplement car 18004: NSB express train car B7-4
kr.699,00 inkl. 25% momsTilføj til kurv2. klasses eksprestogvogn af NSB, type B7-4 i gældende malerskema, eksempellignende maling og bogstaver. Togdestination “Trondheim”. Andet bilnummer end 187604. Replika af det originale interiør. Separat monterede døre med håndtag. I bilens ende udskiftelige bælge (åben/lukket). Separate trin af ætsmetal. Forberedt til indvendigt lys. Metalakselleje til indvendigt lys uden stik. Kort koblingshåndsving.
-
Set 18003: NSB express train dining car FR7-3 with loco El 18
kr.3.449,00 inkl. 25% momsTilføj til kurvSæt med NSB eksprestog spisevogn, type FR7-3 i “tomatsuppe” design sølv-rød-orange med matchende lokomotiv El18 i “Nydesign” rød-sort. Prototypisk maling og bogstaver. Bilens bælgovergange kan udskiftes (åben/lukket). Separat påførte trin lavet af ætset metal. Bilen er forberedt til indvendig belysning. Strømoptag via metallejeskaller i bogie og halvaksler. Luk koblingslomme og NEM koblingslomme.
El-lokomotiv klasse El 18 2254 med bynavn “Trondheim” af NSB i “Nydesign”, udgave ca. 1998 til 2013. Modellen er lavet i samarbejde med Fleischmann på basis af en Re 460 fra SBB. Prototypisk malet og bogstaver. Prototypisk version med sneplove! Luk koblingslomme og NEM koblingslomme. Digitalt interface iht. NEM 651. Hvidt/rødt lysskifte, kan skiftes i digital drift. Kør på alle fire aksler, to af hjulene har trækhjul.
Forskellen til sættene 188686, 188689 og 188692 er det forskellige vejnummer på lokomotiv og vogn, da det er et sæt med blandet design, som det var almindeligt omkring 2008 til 2013. Lokomotivet fås ikke enkeltvis.